Octave on OSX tu use with Jupyter notebook

Octave on OSX tu use with Jupyter notebook

Esteban Colla
Hello,
I am trying to add the octave_kernel to Jupyter Notebook. For this, I have to add the octave executable path to the bash_profile.

I tried with the paths

/Users/estebancolla/Applications/Octave.app

/Users/estebancolla/Applications/Octave.app/Contents/Resources/usr/bin

but none of them worked. Does anybody know which is the path to the Octave executable in mac osx? (Or how can I find it?)

____________________________________
Dr. Esteban Colla D. | [hidden email]
Universidad Panamericana, Campus México
Escuela de Gobierno y Economía
Tel. (55) 5482 1600 Ext. 5863
www.up.edu.mx  | Twitter: @UPMexico
Facebook:facebook.com/UPMexico

POLÍTICA DE PRIVACIDAD: Las instituciones pertenecientes al Sistema UP-IPADE utilizarán cualquier dato personal expuesto en el presente correo electrónico, única y exclusivamente para cuestiones académicas, administrativas, de comunicación, o bien para las finalidades expresadas en cada asunto en concreto, esto en cumplimiento con la Ley Federal de Protección de Datos Personales en Posesión de los Particulares. Para mayor información acerca del tratamiento y de los derechos que puede hacer valer, usted puede acceder al aviso de privacidad integral a través de nuestras páginas de Internet: www.up.edu.mx / prepaup.up.edu.mx / www.ipade.mx / www.ipadealumni.com.mx
La información contenida en este correo es privada y confidencial, dirigida exclusivamente a su destinatario. Si usted no es el destinatario del mismo debe destruirlo y notificar al remitente absteniéndose de obtener copias, ni difundirlo por ningún sistema, ya que está prohibido y goza de la protección legal de las comunicaciones.

Join us March 12-15 at CERN near Geneva
Switzerland for OctConf 2018.  More info:
https://wiki.octave.org/OctConf_2018

Re: Octave on OSX tu use with Jupyter notebook

Sebastian Schöps
Esteban Colla wrote

> [...]
>
> but none of them worked. Does anybody know which is the path to the Octave
> executable in mac osx? (Or how can I find it?)

That depends on how you installed Octave. The second line looks reasonable
to me but it is impossible to tell without knowing your system. However, you
can open "Terminal.app" and type "cd
/Users/estebancolla/Applications/Octave.app/Contents/Resources/usr/bin" to
change to the directory. Then running "ls" should display whether there is
an octave binary in the directory or not. If it is the correct directory
typing "./octave" or "./octave-cli" should open octave with or without GUI,
respectively.

Sebastian

--
Sent from: http://octave.1599824.n4.nabble.com/Octave-General-f1599825.html